default avatar Hoşgeldin, Ziyaretçi: Aşağıdaki form ve bağlantıları kullanarak sitemize giriş/kayıt işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
 Şifremi Unuttum?  Yardım  Üye Ol Tarih: 12.12.2017, 23:02


Zümrüt Tablet – The Emerald Tablet

Yazar Konuyu Başlatan: ulas - Görüntüleme - Okunma Okunma Sayısı: 2386 - Yorum Toplam Yorumlar: 0
Konu Kalitesi: %
 
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Konuyu Okuyanlar: 4 Ziyaretçi

ulas
Super Moderatör
*****
Super Moderatör Grubu
user avatar
Durum: Çevrimdışı
Konu Sayısı:
Yorumları: 391
Kayıt Tarihi: 17.01.2013
Rep Puanı: 6


Kişisel Bilgileri: v
#1
Konu Tarihi: 18.01.2013, Saat: 20:59
[b]Zümrüt tabletlerinin tercümesi ve tarihçesi[/b]


[b]Zümrüt tablet[/b]: Avrupa’lı okültist akımların düşüncelerini dayandırdıklarıkısa bir metindir. Yazılı ilk kaydına 800 yılında Abdulkadir Geylani’nin“Kitab-ı Sirr Al Asrar” (Sırların Sırrı) kitabında rastlanmaktadır. 1140yılında Johannes Hispalensis tarafından Latince’ye çevrilmiştir. 14. yüzyıldasimyacı Ortolanus tarafından “Hermes’in Sırrı” adıyla şerhedilen metin, bundansonra simyanın gelişimi üzerinde etkili olmuştur. Zümrüt Tablet’in Tercümesi:


[b]1.[/b] Hiç yalan olmadan doğrudur, kesindir ve çok gerçektir.
[b]2.[/b] Aşağıda olan yukarıda olan gibidir, yukarıda olan da aşağıda olan gibidir,ve birlikte tek bir şeyin mucizesini gerçekleştirirler.
[b]3.[/b] Ve bütün her şey bir olandan geldiğinden, bir olanın düşüncesindengelmiştir. Böylece her şey bu tek olandan uyum sağlayarak çıktı.
[b]4.[/b] Güneş onun babasıdır, Ay annesidir. Rüzgar onu karnında taşımıştır, Toprakbeslemiştir.
[b]5.[/b] Dünyanın bütün gücünün babası budur. Onun gücü eğer toprağa dönerse her şeyeyeter.
[b]6.[/b] Toprağı ateşten ayıracaksın, sübtil olanı kalın olandan; bu büyük birmaharetle olmalı.
[b]7.[/b] Topraktan gökyüzüne çıkacak ve yeniden toprağa inecek, ve yukarıda veaşağıda olanın gücünü alacak. Bununla bütün dünyanın zaferi senin olacak, bununiçin bütün karanlık senden uzaklaşacak.
[b]8.[/b] Bu bütün kuvvetlerin en kuvvetlisi; çünkü her sübtil şeyi yenecek, her katışeyin içine girecek.
[b]9.[/b] Dünya da böyle yaratıldı.
[b]10.[/b] Hayranlık verici biçimler bundan çıktı, bunların ortamı buradadır.
[b]11.[/b] Bu yüzden bana Üç Kere Büyük Hermes denir, çünkü bütün dünyanınfelsefesinin üç bölümü de bana aittir. Güneş’in yaptıkları hakkındakisöylediklerim böylece bitiyor ve tamamlanıyor.


[b]Açıklama[/b]
[u]«Hiç yalan olmadan doğrudur , kesindir ve çok gerçektir.»[/u]
Metin öncelikle söylenenlerin doğru olduğunun ve yalancı bilimlerle ilişkisininolmadığının söylenmesi ile başlar. Bu bir anlamda kendini doğrulamaktır. Burada“çok gerçektir” ifadesi de anlamı kuvvetlendirmekte, belki de eski nitelemelerdüşünüldüğünde Güneş’e atıfta bulunulmaktadır. Güneş ve onun sembolizeettikleri “en gerçek” olarak kabul edilmektedir.


[u]«Aşağıda olan yukarıda olan gibidir, yukarıda olan da aşağıda olan gibidir , vebirlikte tek bir şeyin mucizesini gerçekleştirirler. »[/u]
Daha sonra ise Yukarıda olan ile aşağıdaki olanın birliği vurgulanarak döneminen önemli ezoterik yasası ifade edilmektedir. Bu aynı zamanda astrolojiye detemel teşkil etmektedir. Buna göre macrocosmos ile microcosmos arasındakibağlantı kesindir ve ikisine de hükmeden Tanrısal yasalardır. Bu tanrı’nın birmucizesinin görüntüsüdür.
Bu ifadenin bir başka yorumu da aslında burada filozof taşından söz edildiğişeklindedir. Bu taş yukarı ile aşağısı arasında , başka bir deyişle insan iletanrısal özü arasında bir ilişkiyi belirmektedir. Bu ise her şeyin birolmasından, başka bir deyişle insanın tanrıdan çıkması mucizesinden olanaklıolmaktadır. Öyle ise bu yoruma göre aslında Simyanın ana amacı olan Filozoftaşı ortaya konmuş olmaktadır.


[u]«Ve bütün her şey bir olandan geldiğinden , bir olanın düşüncesindengelmiştir. Böylece her şey bu tek olandan uyum sağlayarak çıktı. »[/u]
Burada ise her şeyin Tanrı’dan ya da Tanrısal tözden geldiği bir kerevurgulanarak yaradılış ifade edilmiştir. Bu ifadelerdeki anahtar sözcüklermeditatio ve adaptatio’dur. Meditatio derin düşünmeyi ifade eder ancak buradakianlamıyla , bir eylemi ifade etmekte ve Tanrı iradesini belirtmektedir.Adaptatio ise daha anlamlıdır. Adaptatio , adaptasyon, uyarlama anlamınageldiği için, tek olandan uyum içinde çıkmak , zaten bu tek olanın içinde herşeyi barındırdığını ve uyarlanarak varolan her şeyde bulunabileceğinigöstermektedir.
Simya yorumunda ise tek olanın materia prima olduğu ve bir takım işlemlerdensonra başka şeylere dönüşebildiği söylenmektedir.


[u]«Güneş onun babasıdır, Ay annesidir. Rüzgar onu karnında taşımıştır, Toprakbeslemiştir.»[/u]
Bu ifade daha da semboliktir. Güneş ve Ay birleşmesi Simyada kutsal birleşmeyisembolize ettiği gibi Güneş ateşi, Ay da suyu sembolize eder. Böylece dörtelement düşüncesi burada yerini bulmuş olur. Güneşin baba olması ise tanrısalyaratıcı gücü belirtmektedir.
«Dünyanın bütün gücünün babası budur. Onun gücü eğer toprağa dönerse her şeyeyeter. »
Buradaki ifade de telesma sözcüğü farklı anlamları ifade edebilmektedir. Bazıyorumlarda irade/güç anlamına gelmekte , bazı yorumlarda da mükemmelliğigöstermektedir. Her iki anlamda da tanrısal töze atıfta bulunduğu açıktır.Tanrısallığının farkına varmış insan toprağa dönerse , yani maddede her şeyegücü yetebilecek durumda olur.


[u]«Toprağı ateşten ayıracaksın, sübtil olanı kalın olandan ; bu büyük birmaharetle olmalı. Topraktan gökyüzüne çıkacak ve yeniden toprağa inecek , veyukarıda ve aşağıda olanın gücünü alacak . Bununla bütün dünyanın zaferi seninolacak ; bunun için bütün karanlık senden uzaklaşacak.»[/u]
Burada ezoterik düşüncenin temel prensipleri açıkça ortaya konmuştur. Yukarıdada açıkladığımız gibi, Tanrısallığının farkına varmış insanın madde üzerindekontrolü olanaklı olabilir. Ancak bunun için sübtil olan kalın olandanayrılmalı , yani ruh maddeye olan esaretinden kurtulmalıdır. Bu ancak kendinefsimizden kurtulacağımız inisiyasyon ile olanaklı olmaktadır. Maharetburadadır. Tanrısal tözünün farkına varan gökyüzüne çıkmış olur , ancak yinemaddi aleme dönerek , maddeye hükmederek , yaşamına devam etmeli ve bu dünyadaalacaklarını almalıdır. Artık bundan sonraki hayatta , bu aşama bir keregeçildikten sonra karanlıklar uzak olur.
Bu düşünceyi Nicolas Valois şöyle ifade etmektedir : “Solvite corpora etcoagulate spiritum “. Türkçe ifadesiyle, bedeni çöz, ruhu pıhtılaştır ,anlamına gelen bu ifade de ruhun bedenin esaretinden kurtularak evrimleşeceğinibelirtmektedir.
Ancak bütün düşüncelerde varolan ruhun bedenin esaretinden kurtulduktan sonramadde yokmuş gibi yaşamak değil, kişinin bunun farkına vararak günlükyaşantısına devam etmesi esastır.
Metin, bundan sonra yaradılışın da bu şekilde olduğunu ve her varolandaTanrısal tözün varolduğunu söyleyerek son bulur.


[b]Zümrüt Tablet Metinin Tarihi[/b]
Hermetik yazılar içinde en önemlisi kuşkusuz Zümrüt tablettir. Orta Çağlardanbu yana bu metin bir çok okültistin dikkatini çekmiş, farklı yorumlarıyapılmıştır.
Metinden ilk olarak Albertus Magnus, De Mineralibus adlı eserinde bahseder.Buna göre Hermes’in mezarı İskender tarafından bulunmuş olup tabletler buradaaçığa çıkmıştır.
En yaygın söylence, bu tabletlerin, Hermes’in lahitinin olduğu yerde, ellerininarasında bulunmuş olduğudur. Burada sembolik bir ifade kullanıldığı davarsayılabilir. Tabletlerin Zümrüt olması önce bu taşın Hermes’ e ait bir taşolduğunu akla getirmektedir, ancak zümrüt yeşil rengi ile ekini sembolizeettiği gibi, okült gelenekte bilgelik sembolü olarak da kullanılmıştır. Butabletlerin içeriğinin hermetik bilgelik olduğu düşünülürse bu yazıların zümrüttablet üzerine yazılmış olmasının anlamı daha iyi gözükür. ZümrütHıristiyanlık’da da inancı sembolize etmiştir.


Hermetik yazıların bir çoğu Helenleşmiş Mısır’a aittir. Bu yazıların daorijinal Yunanca metninin varolduğu varsayılmış, ancak bugüne kadar eksiksizmetin bulunamamıştır. Sadece yirmiye yakın Arapça versiyona rastlanmıştır.
Zümrüt tablet hakkında elimizde olan ilk versiyon Tyan’lı Apollonios’a aittir.(Apollonios Arapça metinlerde Balinus olarak geçer.) İsa’dan sonra birinciyüzyılda yaşamış olan Apollonios Yeni-Pitagorasçı filozoflar arasında önemlibir yer tutmakla birlikte, döneminde okült bilgisi ile de tanınmıştır. Ayrıcabüyü ve simya üzerine kitapları vardır.
Apollonios’a atfedilen en önemli kitaplarından biri de “Yaradılış’ın SırKitabı”dır. (Kitab-ı Sırrı Al-Halika). Bu kitapta Zümrüt Tablet metninin birversiyonu bulunmaktadır. Bu kitabın Sagiyus isimli bir din adamı tarafındanAltıncı yüzyılda Arapça’ya çevrildiği söylenir, ancak orijinal Yunanca metinbulunamamıştır.
Kitabın giriş kısmı oldukça ilginçtir. Bu kısmın bir bölümünde bu yazılarınasıl bulduğunu Balinus kendi ağzından anlatır :


« Yaşadığım yerde tahta bir sütunun üzerine dikilmiş bir heykel vardı. Sütunüzerinde şu yazılar okunuyordu : “Ben kendisine ilim verilmiş olan Hermes’im;eserim önce herkese açıktı, ancak daha sonra, benim kadar bilge biri tarafındanyeniden bulunsun diye, sanatımı sakladım.” Heykelin göğsünde ise eski dildeyazılmış şu yazılar vardı : “Eğer birisi varlıkların yaratılışının sırlarınımerak ediyorsa ayaklarımın altına baksın”
Herkes bu heykeli görmeye gelirdi ve ayaklarına bakıp bir şey bulamazlardı. Benise , küçük , zavallı bir çocuktum .
Fakat büyüyünce, kuvvetlenince , göğsünün üzerindeki yazıyı okudum ve anlamınıkavradım. Ve hemen sütunun altını kazmaya başladım. Toprağın altında içinegüneş ışığı girmeyen karanlık bir geçit buldum. Burada bir meşale de yakmayaçalışmak da boşunaydı , çünkü sürekli esen rüzgar buna izin vermiyordu.
Karanlık yüzünden keşfettiğim yere giremiyordum, ve rüzgarın gücü ışığınyanmasına izin vermiyordu.
Tedirgin bir uykuya daldığımda yüzü bana benzeyen bir ihtiyar karşımda belirdive bana seslendi : “Kalk Balinus ve yeraltına gir; bu yol seni yaratılışınsırrına götürecek ve Doğa’nın nasıl oluştuğunu göreceksin”


“Karanlık hiçbir şeye izin vermiyor ve ışık rüzgara dayanmıyor” diyeyanıtladım.
O zaman bana dedi ki : “Balinus , ışığını şeffaf bir kabın içine koy, böylecerüzgardan korunmuş olacaktır. Ve seni karanlıkta aydınlatacaktır. “
Bu sözler benim ruhumu neşe ile doldurdu ve isteğime ulaşacağımı hissettim. Onaseslendim : “ Siz kimsiniz? , bu büyük iyilik için kime minnettarım?”
“ Ben senin yaratıcınım , mükemmel olan! “


O anda neşe içinde uyandım , onun bana söylediği gibi ışığı şeffaf bir kabıniçine koydum ve yeraltına girdim.
Orada altın bir tahtın üzerinde oturan yaşlı bir adam gördüm . Elinde zümrütbir tablet tutuyordu ve tabletin üzerinde “Doğa’nın varoluşu buradadır” diyeyazıyordu. Önünde duran kitapta ise “Bütün varolanların yaradılış sırrı ve herşeyin nedenlerinin bilimi buradadır.” diye yazıyordu.
Bu kitabı korkusuzca aldım ve buradan çıktım. Bu Bütün Varolanların YaradılışSırrı kitabında yazan her şeyi öğrendim ; Doğa’nın nasıl varolduğunu anladım veher şeyin nedenlerinin bilgisine eriştim. İlimim beni meşhur etti. Tılsım veolağanüstü şeylerin bilgilerini öğrendim ; dört elementin birleşmelerini,çekimlerini, itimlerini tanıdım. »
Ben Düşüncelerimin Efendisiyim...


Konu Bağlantı Araçları
Zümrüt Tablet – The Emerald Tablet Konusunun Linki Direkt Link
Zümrüt Tablet – The Emerald Tablet Konusunun HTML Kodu HTML Link
Zümrüt Tablet – The Emerald Tablet Konusu BBCode Linki BBCode Link
Zümrüt Tablet – The Emerald Tablet Konusunu Paylaş Sosyal Paylaş

Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Ninova’da Bir Kil Tablet: “Sodom ve Gomora’yı Asteroitmi Yok Etti?” ulas 0 768 18.01.2013, Saat: 14:40
Son Yorum: ulas

Konu ile Alakalı Anahtar Kelimeler

Zümrüt Tablet – The Emerald Tablet indir, Zümrüt Tablet – The Emerald Tablet Videosu, Zümrüt Tablet – The Emerald Tablet online izle, Zümrüt Tablet – The Emerald Tablet Bedava indir, Zümrüt Tablet – The Emerald Tablet Yükle, Zümrüt Tablet – The Emerald Tablet Hakkında, Zümrüt Tablet – The Emerald Tablet nedir, Zümrüt Tablet – The Emerald Tablet Free indir, Zümrüt Tablet – The Emerald Tablet oyunu, Zümrüt Tablet – The Emerald Tablet download


Hızlı Menü:


İletişim | Şimdi Değişme Zamanı Eğitim Ve Koçluk | Yukarı Git | Arşiv | RSS | Sitemap